X
تبلیغات
پايه اول دبستان هفده شهريور

قالب پرشین بلاگ


پايه اول دبستان هفده شهريور
به وبلاگ پایه دوم دبستان هفده شهریور خوش آمدید (اداره آموزش و پرورش ناحيه پنج اصفهان)

هدف کلی:

فراگیران با مفهوم جمع آشنا شوند.

 

اهداف جزیی:

1)فراگیران علامت جمع را بشناسند.(شناختی)

2)با کاربرد جمع در مسایل ریاضی آشنا شوند.(شناختی)

3)به چگونگی کاربرد جمع در کارهای روزمره علاقه مند شوند.(عاطفی)

4)برای درس جمع ارزش قائل می شوند.(عاطفی)

به درس جمع واکنش نشان می دهند.(عاطفی)

 

اهداف رفتاری:فراگیران

1)علامت جمع را با توجه به شناختی که پیدا کرده می نویسد.(شناختی)

2)برای شکلی که رسم می شود یک جمع می نویسد. (شناختی)

3)جواب نهایی جمع را نشان می دهد.(شناختی)

4)برای عمل جمعی که به او داده شده بتواند شکل رسم کند.(شناختی)

5)به دقت به مباحث مربوط به درس جمع گوش می کند.(عاطفی)

6)سؤال های سنجیده می پرسد.(عاطفی)

7)با اشتیاق در فعالیت های مربوط به درس جمع شرکت می کند(عاطفی)

 

رفتار ورودی:

1)فراگیر با عدد نویسی آشنا باشد.

2)فراگیر شمارش اعداد ( 1 تا 5 ) را بداند.

 

ارزشیابی ورودی:

1)فراگیر از 1 تا 5 را بشمارد.

2)فراگیر از 1 تا 5 در دفتر خود بنویسد.

 

ایجاد انگیزه:

چند عدد بادکنک و چند عدد سیب را با خود سر کلاس می برم.

 

انجام کارهای مقدماتی:

1)سلام و احوالپرسی و خواندن سوره توحید  به همراه دانش آموزان برای آغاز روز بهتر

2)حضور و غیاب با نگاه کردن به میز بچه ها

3)اطمینان از اینکه فراگیران مشکل خاصی ندارند.

4)ارزشیابی تشخیصی(ورودی)

 

وسایل کمک آموزشی:

1)تابلوی کلاس، گچ رنگی

2)کتاب درسی، تمرین های کتاب

3)مداد بچه ها،خود بچه ها

4)بادکنک ها،سیب ها

 

مرحله میانی:

1)مجسم

2)نیمه مجسم

3)مجرد

 

مرحله مجسم:

معلم:اول با باد کردن بادکنک ها(2عدد) ایجاد انگیزه را شروع می کنم.

معلم:سوال هایی در رابطه با ایجاد انگیزه از بچه ها می پرسم مثلا:چند بادکنک در دست من وجود دارد؟

فراگیران:2 بادکنک.

معلم:یک بادکنک دیگر باد کرده و به دو بادکنک دیگر اضافه کرده و از بچه ها می پرسم که چند بادکنک به بادکنک های باد کرده اضافه شده؟

فراگیران:1بادکنک

معلم:حالا در دست من چند بادکنک باد کرده وجود

دارد؟

فراگیران:3 بادکنک

معلم:حالا این کار را با سیب ها انجام می دهم با این تفاوت که با تعداد بیشتر شروع می کنم مثلا ابتدا 3 سیب برداشته واز بچه ها می پرسم چند سیب در دست من وجود دارد؟

فراگیران:3 سیب

معلم:با اضافه کردن 2 سیب از بچه ها می پرسم چند سیب به سیب های دیگر اضافه شد؟

فراگیران:2 سیب

معلم:در ادامه از بچه ها می پرسم :

3       و      2       می شود

فراگیران:5

معلم:در آخر با گرفتن کتاب،مداد بچه ها و حتی خود بچه ها این کار را (با تعداد های متفاوت)مجدداً تکرار می کنم.

 

مرحله نیمه مجسم:

معلم:شکل 4سیب را روی تخته می کشم و از

بچه ها می خواهم تعداد سیب ها را بگویند؟

فراگیران:4 سیب

معلم:بعد از جواب دادن زیر سیب های کشیده

شده عدد4 را بزرگ به عدد می نویسم سپس

1 سیب دیگر جدا از سیب های دیگر می کشم و

از بچه ها می خواهم بگویند در سمت دیگر چند سیب می بینید؟

فراگیر:1 سیب

معلم:سپس عدد 1 را بزرگ زیر سیب کشیده شده

می نویسم سپس بین این دو عدد حرف" و" را

می نویسم و کلمه "می شود" را در آخر و از بچه ها می خواهم که بگویند 4 و 1 می شود؟

فراگیر:5

معلم:در ادامه نوشته خود را بعد از چند نمونه

کار کردن با بچه ها(به این شیوه)کامل می کنم

به این صورت که:       5=2+3 

 و می خوانم:5 به اضافه ی 2 مساویست با 6

(به نمادهای +،= تاکید می کنم)

مرحله مجرد:

توضیحات:در این مرحله همان طور که از نامش

پیداست روی اعداد و نشانه ها کار می شود نه شکل

به این صورت که بعد از فهمیدم همه ی بچه ها جمع رایاد گرفته اند(به کمک تصاویر)برای بدست آوردن  حاصل جمع به صورت ذهنی مثال هایی را روی تخته نوشته و از بچه ها می خواهم که پای تخته آمده

و هر کدام دو جمع را حل کنند.

مثال:? =2+3        ?= 1+ 3           ? = 2+2       ?=1+2          ?=1+4             ?=0+2

در آخر از بچه ها می خواهم که کتاب خود را باز کنند و صفحات 59و60 را حل کنند و در صورت

اشکال رفع شود.

                                               

جمع بندی:

تو ضیحات:با نوشتن 2 یا 3 جمع و توضیح

نماد ها و حل کردن آن درس را تمام می کنم.

 

ارزشیابی پایانی:

توضیحات:درآخر درس برای اینکه مطمین شوم

فراگیران درس را به خوبی یاد گرفته اند سوال هایی

در مورد جمع می پرسم:

مثلا:? =3+2

یا جمع زیر را به کمک شکل جواب دهند:

?=1+4

 

تعیین تکلیف:

توضیحات:چند نمونه جمع را روی تخته نوشته

تا بچه ها دردفترریاضی بنویسند و در خانه جواب دهند.

 

الگوی تدریس:

توضیحات:پرسش و پاسخ،سقراطی،نمایشی در

مرحله ایجاد انگیزه و....

مدل استقرار دانش آموزان:

توضیحات: برای فعال تر شدن فراگیران نحوه استقرار آنها را به صورت  Π  انجام می دهم.  

[ چهارشنبه شانزدهم آذر 1390 ] [ 20:44 ] [ پروين اميني ]
درباره وبلاگ

تهیه کننده: پروين اميني
و با همکاری خانمها : فاطمه صنايي و كشور لطفعليان
آرشيو مطالب
لینک های مفید
امکانات وب
New Page 2

This free script provided by webloger site

-------------------------------------------

جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

-----------------------------

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس